Strona główna | Mapa serwisu | English version
  
CZARNE BRYKI

C
Audi TT
OPISY > Audi TT
Audi TT - sportowe coupe produkowane przez koncern Audi od 1998 roku w mieście Györ na Węgrzech. Po raz pierwszy prototyp Audi TT został pokazany w 1995 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie. Samochód zaprojektowany został przez J Maya i Freemaan Thomasa z amerykańskiego studia projektowego VW. Nazwa Audi pochodzi od wyścigu "Tourist Trophy" odbywającego się corocznie na wyspie Man.
Audi TT do sprzedaży weszło we wrześniu 1998 roku w wersji coupe. Samochód spoczywa na płycie podłogowej wspólnej m.in. z Volkswagenem Golfem i Skodą Octavią. Samochód oferowany jest z 20-zaworowym, doładowanym silnikiem o pojemności 1.8 L i mocy 180 KM, przenoszącym napęd na oś przednią, lub obie osie (quattro).
W 1999 roku na rynek wprowadzono wersję roadster, również z silnikiem o mocy 180 KM.
Na przełomie lat 1999/2000 poprawiono właściwości jezdne TT-tki poprawiając tylny spojler oraz skorygowano ustawienia zawieszenia by zwiększyć podsterowność samochodu na zakrętach.
W 2001 poprawiono osiągi podstawowego silnika m.in. poprzez zamontowanie większej turbosprężarki, podwójnego wydechu i dodatkowego intercoolera, co poskuktowało wzrostem mocy ze 180 do 225 KM. Silnik ten zastosowano w wersji quattro.
Nowy silnik VR6 o pojemności 3.2 L i mocy 250 KM wprowadzono do palety silnikowej w 2003 roku, a rok później wprowadzono nową skrzynię biegów DSG, która charakteryzowała się skróceniem czasu przełożeń.
Ostatnią zmianą było wprowadzenie modelu TT Clubsport z silnikiem o pojemności 1.8 L i mocy 240 KM rozpędzającego samochód do 250 km/h.

300 km/h w Audi TT Edition R
Jednym z priorytetów niemieckiej firmy tuningowej B&B przez ostatnie lata było wejście do elitarnego grona producentów tworzących auta, których prędkość maksymalna przekracza 300 km/h. Przygotowane przez nich Audi TT Edition R bez problemu spełnia te wymagania.



Najważniejszą zmianą, jakiej podjęli się niemieccy tunerzy była modyfikacja silnika. Do sześciocylindrowego benzyniaka o pojemności 3,2 litra, konstruktorzy dołożyli zaprojektowany specjalnie system turbodoładowania wraz z intercoolerem. Powiększono także wyraźnie wloty powietrza, co wpłynęło pozytywnie na osiągi samochodu. Temperatura oleju w silniku może być precyzyjnie kontrolowana dzięki nowatorskiemu systemowi chłodzenia. Do ulepszenia wydajności modelu przyczynił się także sportowy układ wydechowy, w którym zastosowano katalizator do celów wyczynowych. Do nowej konfiguracji motoru dostosowano także oprogramowanie i system zarządzający pracą silnika.

Suche dane na temat samochodu powinny zdradzić efekt. Liczba 500 koni mechanicznych oraz moment obrotowy na poziomie 650 Nm mówią już chyba wystarczająco dużo. Auto rozpędza się do "setki" w 4,2 sekundy, natomiast 200 km/h na liczniku osiągane jest już po 12,5 sekundy. Aby ujrzeć wskazówkę prędkościomierza na pozycji "300" trzeba poczekać trochę więcej, bo aż 39,2 sekundy. Maksymalna prędkość zmodyfikowanego Audi to 320 km/h.

Bezpieczeństwo oraz warunki jezdne były drugim elementem na liście priorytetów producenta. Aby dostosować odpowiednio układ hamulcowy do nadzwyczajnych osiągów, tuner zamontował wysoko wydajne tarcze hamulcowe oraz specjalnie przygotowane zawieszenie, które pozwoli na pewną jazdę i przyczepność modelu TT Edition R.



Z zewnątrz samochód otrzymał pakiet stylizacyjny nawiązujący do topowego modelu R8. Specjalny zderzak, wloty powietrza oraz boczne nakładki z kevlaru będą montowane wraz ze specjalnym zestawem felg z lekkiego stopu. Cena takiego samochodu wynosi w przeliczeniu prawie 350 tysięcy złotych.


wpisz treść